Zestaw ten budowałam przez około dwa tygodnie, z przeznaczeniem na okres egzaminacyjny i świąteczny. Może przyda się wkrótce.

Materiały powtórzeniowe dla
najmłodszych:
 
1. Trzy karty pracy do powtórzeń słownictwa, na podstawie usłyszanych słów:

Jak pracujemy?
– praca indywidualna / samodzielna: przydzielamy kartę pracy każdemu uczniowi, następnie nazywamy po jednym obrazku, powoli, dając czas dzieciom na odszukanie oraz zaznaczenie i/lub pokolorowanie usłyszanego słowa. Po zakończeniu zadania, wybrani uczniowie prezentują efekty swojej pracy. Jest to również moment, w którym wybrane wyrazy mogą zostać zapisane na tablicy.
Elementy, które nie zostały zaznaczone w pierwszej części zadania, możemy wykorzystać w części drugiej – tym razem, na przykład z wykorzystaniem szablonu Vocabulary_Ladder, bez kategorii na górze, nazwania oraz zapisania ich na szczebelkach.
– praca w parach: uczniowie otrzymują po jednym arkuszu, siedzą plecami do siebie, ale na tyle blisko, aby usłyszeć i zaznaczyć na karcie właściwy obrazek. Uczniowie wybierają dowolny obrazek, i zaznaczają na swojej karcie, na zmianę. Po zaznaczeniu np. 24 obrazków, porównują swoje prace i sami dokonują samooceny.

2. Dwie karty pracy – powtórzenie materiału leksykalnego oraz ćwiczenia zapisu. Na jednej z kart umieściłam słownictwo wielkanocne ( i przygotowałam dwie  wersje, różnica na kartach polega na zastosowaniu nazw bunny – rabbit, do wyboru dla nauczyciela ;), druga zbiera dotychczasowe słownictwo.

 3. Wielkanocny sześciokątny przydaś… do pokolorowania i pobawienia się słownictwem. Moi uczniowie uwielbiają też zabawę, w której podaję 5 słów, powoli, po jednym, oni „zamykają” właściwy sześciokąt i na końcu razem nazywają ten, który został. Zabawę przeprowadzam wielokrotnie, starając się, aby zamykane okienka nie znajdowały się obok siebie.

4. Domino liczebnikowe

  
5. Leksykalne drabinki ( dwie karty ), po trzy kategorie na każdej, do powtórzenia dotychczasowego słownictwa. Niewielki rysunek nad każdą drabinką określa kategorię. Pierwsza drabinka zawiera przykładowy wyraz. Pracować możemy z jedną, wybraną drabinką, dwoma lub całym arkuszem, indywidualnie, w parach, grupach, na potrzeby innych kategorii lub pomysłów – wystarczy usnąć obrazek nad drabinką. ( w miarę możliwości dodam czyste szablony ).

6.Word Shapes Puzzles – czyli zestawy wyrazów, które należy wpisać w odpowiednie „zestawy okienek” – do wyboru cztery arkusze, które przygotowałam przy pomocy generatora na schoolexpress.com

7. … i jeszcze jeden sześcokątny przydaś, w tematyce jedzenia i wyrażania preferencji.

ga('send', { hitType: 'event', eventCategory: 'Czytane artykuły', eventAction: 'click', eventLabel: 'http://edublogi.pl/redir.php?url=https://easyteachingideas.blogspot.com/2019/04/i-hear-with-my-huge-ear-i-inne.html?utm_source=EduBlogi.pl&utm_medium=EduBlogi.pl&utm_campaign=EduBlogi.plFall Campaign' });Czytaj więcej