I Spy with My Little Eye to gra słowna, która cieszy się popularnością od wielu pokoleń i trudnym jest znalezienie źródła, które jednoznacznie określi jej autora czy czas powstania.
Jest nieskomplikowaną grą, sprawiającą przyjemność każdemu graczowi, bez względu na wiek.

Zagrać z uczniami możemy
dzieląc ich w pary, w większych grupach lub z całą klasą, w niemal każdym miejscu ( sala lekcyjna, plac zabaw, pociąg ), jako całe zajęcia lekcyjne, poświęcone powtórzeniu lub ich fragment ( rozgrzewka językowa, przerywnik, podsumowanie zajęć ).

Zabawę może przeprowadzić wybrany uczeń lub nauczyciel / lektor, który będzie opisywał poszukiwany przedmiot. Ciekawie zabawa wypadnie, gdy szansę na opisanie przedmiotu otrzyma każdy uczeń. Co więcej, nie zawsze konieczne jest werbalne definiowanie wybranego przedmiotu 😉  ale zawsze zadaniem pozostałych graczy jest wskazać i nazwać ( jak też pokolorować ) właściwy przedmiot w danym miejscu czy obrazek na karcie.

Uczeń / nauczyciel wypowiada jedno z poniższych zdań:

1. I spy with my little eye something beginning with a letter A (B, C, …) …  – Widzę coś, co zaczyna się na literę A ( B, C, …) …
2. I spy with my little eye something ending with a letter A (B, C, …) …  –  Widzę coś, co kończy się na literę A ( B, C, …) …
3. I spy with my little eye something + opis poszukiwanego przedmiotu ( kolor, kształt, prosta definicja, położenie na karcie np. next to the butterfly, under the spoon  …)

Karty pracy, które przygotowałam, możemy wykorzystać też do powtórzenia wielu konstrukcji gramatycznych, ćwiczeń pamięciowych ( wypisanie / wyliczenie zapamiętanych nazw ), kategoryzowania wg. wybranego klucza ( np. słownictwo z działu 3,  jedzenie,  środki transportu, preferencje, instrumenty muzyczne, podróżowanie …). Możemy też poprosić uczniów o przygotowanie własnych plansz do zabawy, na których umieszczą ilustracje własne,  z czasopism lub z mojej kolekcji małych obrazków Tiny Story Cards.

Przykładowe karty pracy do pobrania:

Kolejne karty pracy tego typu będę umieszczała w tym samym pliku ( link wyżej ).

Podobnie wykorzystać można też TE wcześniejsze, z mniejszą ilością elementów, które przygotowałam dla młodszych dzieci:

Propozycje pracy z kartami I Spy with My Little Eye:

1. opisane przez Dominikę, autorkę bloga Funglish
2. opisane przez Ilonę, autorkę bloga English Freak 

Przydatny też może być film:

ga('send', { hitType: 'event', eventCategory: 'Czytane artykuły', eventAction: 'click', eventLabel: 'http://edublogi.pl/redir.php?url=https://easyteachingideas.blogspot.com/2019/06/i-spy.html?utm_source=EduBlogi.pl&utm_medium=EduBlogi.pl&utm_campaign=EduBlogi.plFall Campaign' });Czytaj więcej